پرونده های جنایی

پرونده های جنایی

WHY CAN'T PEOPLE JUST THINK
پرونده های جنایی

پرونده های جنایی

WHY CAN'T PEOPLE JUST THINK

Black Death

Black Death
ویرایش یازدهم - شهریور 98
درصد پیشرفت پرونده:
99%
[|||||||||||||||||||||||||||||]

چیزای مهم رو هم  یه جمع بندی کردم آخر مطلب
{صحنه جرم}

sahne-jorm
  
{مدارک - شواهد -اظهارات}







{نقشه}

map1

{گردش حساب مقتول}




{واحد صحنه جرم}
سلاح قتل:
Remington model 700 sniper - 308

{قوانین و شرایط حل این پرونده}
1. حتما سوال بپرسید چون من تمام مدارک و ... رو یه جا در اختیارتون نذاشتم
2.بعضی چیزا تو صحنه جرم واضح نیستن میتونین درباره اونا هم بپرسین
3.با توجه به پیشرفت شما تو حل پرونده کم کم سرنخ های جدید قرار داده میشه
4. به نظرات بقیه احترام بزارید ولی اعتماد نکنین ... توصیه من اینه که کار خودتونو بکنین


چیزایی که تا الان شما بهش اشاره کردین:

مقتول یه ماسک عجیب رو صورتشه که اشاره به طاعون بزرگی که تو اروپا شایع بود داره و عجیب تر اینه که چطور اون ماسک رو صورتشه؟!!

یه سوالی هم خیلی پرسیده شد و بی جواب موند.. 
منشی صدای شکسته شدن شیشه رو نشنیده یعنی؟!

توی صحنه جرم دو تا شارژر وجود داره یکی واسه گوشی روی میز هستش که به لب تاپ وصله و از خانواده پرسیدیم که گفتن همین یه گوشی رو داشته... یکی هم تو پریزه که گوشیش فعلا مشخص نیست کجاس 
( بگردین پیداش میکنین)

از گردش حساب مقتول میشه فهمید که سه بار زیاد پول خرج کرده که دو بارش هم واقعا زیاد بودن...
(از خانواده مقتول سوال شد و از چیزی خبر نداشتن)

رضا رادمرد که پول بهش واریز شده در واقع حساب جعلی خود مقتول بوده
 (از شعبه مورد نظر پیگیری شد)

قاتل با اسنایپر سعید ساجدی رو کشته
از محل برخور گلوله به میز و زمین و ارتفاع سقف و عرض خیابون میشه فهمید که گلوله از طبقه سوم ساختمون روبه رو شلیک شده...

ساختمون رو به رو رفتیم و خونه ای که احتمال میدادیم از اونجا شلیک شده باشه رو هم چک کردیم، یه سوییت کوچیک و ساده بدون آشپزخونه،  دو طرف خونه پنجره داشت و بدون اتاق خواب از اون خونه های نورگیر، انگار کلش حال پذیرایی بود اما خالی بود...نه اینکه سرنخی نباشه... هیچی نبود یه کم خیلی تروتمیز بود

مجتمع بزرگی بود ولی خونه ها تک واحدی، از همسایه ها سوال کردیم که رفت و آمد مشکوکی یا اصن کلن چیزی دیدن یا نه
که یکیشون گفت...  

==================================
{اضهارات یکی از همسایه ها}
از خونه در میومدم  دیرم شده بود اسانسور هم که میدونید این موقع ها چطور میشه 
این شد که از پله ها رفتم تو راه یه آقایی رو دیدم داشت از پله ها بالا میومد تا حالا تو ساختمون ندیده بودمش... اینم بگم که ما خیلی وقته تو این ساختمونیم و من همه رو میشناسم  ...پیرمرد خوش برخوردی بود سلام کرد ...واسم عجیب بود که چرا با این سنش از پله ها میاد بخاطر همین هم خوب یادمه.... با اون وسایلش هم که کله راه پله رو گرفته بود نمیشد رد شد اصن... یه کیف مانند تو دستش بود نسبتا بزرگ... چیزی که تا حالا من مثلش رو ندیده بودم یه کیف هم از اینایی که یه وری میندازن رو دوشش بود... 

میتونید بگید ساعت چند بود که از خونه خارج میشدید؟!
فک کنم حدودای ده و نیم صبح بود 

درباره مالک واحد طبقه بالا اطلاعی ندارین؟!
تا سه ماه پیش که خود مالک میشستن آقای... برات.. باربد برات
بله بله اسمشون باربد برات بود
تا اینکه فک کنم وضعشون خوب شد رفتن یه جا دیگه خونه گرفتن... اینجا هم یادمه میخاستن بدن اجاره
بعد اون هم من کسیو ندیدم که اثاث کشی کنه اینجا بخاد زندگی کنه

ممنون از همکاری تون باز اگه چیزه دیگه ای یادتون اومد حتما ما رو در جریان بزارید
================================

یه مورد که یادم رفت اشاره کنم این بود که اگه قاتل از اون خونه شلیک کرده بود یا باید پنجره رو میشکوند یا شیشه رو از جاش در میاورد یا. .. یعنی پنجره ای نداشت که باز بشه فقط شیشه بود
درحالی که جفت پنجره ها سالمه سالم بودن

==================================
{اضهارات آقای باربد برات}

من اون واحد رو گذاشتم تو اپلیکیشن مسکن  واسه رهن
یه مدتی خبری نبود تا اینکه یکی واحد رو 45 تومن رهن میخاس
منم از شرایط قرارداد تو همون برنامه استفاده کردم و پول واریز شد و خونه رهن ایشون بود

اسمی چیزی از اون فرد ندارین؟!
مثه اینکه از برنامه مسکن تا حالا استفاده نکردید
طرف فقط یه یوزرنیم داشت... یه لحظه صبر کنین تا ایمیلی که برنامه واسم فرستاده رو چک کنم
اها اسمش blackdeath بود
نحوه کار خیلی راحته... برنامه صلاحیت فرد رو تایید میکنه و هرچی تبادل پول باشه انجام میده
واسه اطلاعات بیشتر هم باید شما درخواست بدید به شرکت سازنده اش

==================================

درخواست دادیم به شرکت سازنده و جالب اینجاس که شرکت همون شرکت زندگی بود و اسم فردی که واحد رو اجاره کرده یاسمن یارمنش 

==================================

از منشی دوباره بازجویی شد و گفت که از چیزی خبر نداره
درخواست وکیل کرد و... 
ولی چیزی که برام جالب بود این بود که یه فردی با حقوق منشی چطور میتونه گوشی پرچمدار بخره ولی طلای بدلی استفاده کنه و کفشاش مارک باشه و مانتوش نه...این تناقض هیچ جوره تو کتم نمیره

==================================

به محض صادر شدن حکم رفتیم ساختون پشتی ولی... 
اونجا هم خالی بود اما همون اسلحه ای که قاتل استفاده کرده بود رو پیدا کردیم و شیشه پنجره هم شکسته بود ... همین که از دوربین اسلحه نگاه کردم دیدم اسلحه دقیقا میز مقتول رو نشونه میرفت و یه چیزه دیگه هم دیدم که باعث شد یه فرضیه عالی به ذهنم برسه که همکارم گفت :
چرا اسلحه باید تایمر روش نصب باشه؟!
که فرضیم به اثبات رسید

راستی این خونه دومیه واسه هیشکی نیس... :/
منم نمیدونم چطور ممکنه 
نظرات 72 + ارسال نظر
یه بنده خدایی دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 15:41

اقا قاتل همون کسیه که ده و نیم صبح اومده چون قتل ده و سی و پنج دقیقه انجام شده

علیرضا چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 20:41

نمیدونم الان هنوز این وبلاگ رو چک میکنید یا نه ولی خب من یه سری سوالا و چیزایی که فهمیدم رو مینویسم
شارژر برای گوشی منشیه که بهش نمیاد
چرا لپتاپ و گوشی رو میز اصلی نیست
زاویه شلیک جوریه که حتما باید سرش رو میز باشه
چرا اصلا باید خودکشی کنه
چرا جنازه و خون ریخته شده در جهت شلیک نیست
اون سیاهی روی کت چیه
چرا بعد از مرگ ماسک و تاج اونقدر تمیز روی سر مقتوله
این اواخر خوشحال بوده حالا برای پیدا کردن دارو یا رابطه با منشی
برداشت های بزرگ حساب برای قبل از کنار رفتن از مدیرعاملیه
بعدهم باید یه بیمه ای قراردادی چیزی باشه که بخاطرش بجای خودکشی صحنه سازی بشه برای قتل
امیدوارم هنوزم چک کنید وبلاگ رو

سلام
اگه تاریخ این پرونده رو نگا کنی برمیگرده به 5 سال پیش
من میتونم جواب بدم سوالات رو ولی باید مرور کنم یادداشت هام رو
اگه واقعا میخای حل کنی بگو تا کامل بشینم اینو واسه خودم یادآوری کنم
میتونی پرونده های جدیدتر رو هم بخونی و اونا رو حل کنی

Mm جمعه 6 دی 1398 ساعت 00:16

سلام یسوال رو به رو کمده دوتا خطه نشونه وجود دره ایاــ؟

سلام
آره

sadra سه‌شنبه 13 شهریور 1397 ساعت 21:19

منشی با مقتول رابطه داشته چون از وضع حسابش و بی خبر بودن خانوادش معلومه برای کسی دیگه خرید کرده

این پرونده حل شده، اگ میخای خودت بدون خوندن کامنت های قبلی حل کنی من اینجام و خوشحال میشم سوال هات رو جواب بدم
البته اگ سوالی بپرسی

Masoom شنبه 9 تیر 1397 ساعت 10:05

سلام مجدد رها شدم بلاخره
یه سوال فنی اون یه درصدی که پر نشده احتمالا ارتباطش با پرونده ی بعدیه درسته؟؟؟ رو حساب همون شرکت زندگی رو در مترو ! شایدم تشابه اسمی باشه :/
من گشتم ارتباطی بین ماریجوانا و طاعون نبود!
تکلیف اون شارژر و دو تا موبایل داشتن تارا تابان مشخص نشد!
دوستش خبر داشته که دو تا موبایل داره؟

سلام، کنکور خوب بوده باشه انشالله

ن خبر نداشته


خیلی چیزای ریز هست ک هنوز توجهی نکردین
یه چیزایی ک فقط واسه اونایی گذاشتم ک واقعا اینکاره ان

b پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 22:30

خسته نباشی سایت و پرونده ها عاااالیه

ممنون لطف داری...

B پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 22:27

سلام
یه سوال تکلیف اون شارژره چی شد؟

سلام

هنوز 100% نشده ها

fuckin stress شنبه 13 خرداد 1396 ساعت 20:41

رو 99 درصد موندنمون

ذهنتو درگیر نکن

rosy شنبه 13 خرداد 1396 ساعت 16:17

برامون میگی دلیلشو ؟
یا نه جزو اسراره

دلیله چیو؟

aquamarine چهارشنبه 10 خرداد 1396 ساعت 04:29

نه مشکلی نیس داداش من یکم برتری نجو هستم مشکل از منه خخ
شما واسه ما داداش باهوشه هستی به این درصد نمیرسید این پرونده بدون خوندن حرفهای شما دو تا و سه ساعت فکر کردنای من روشون و به بن بست رسیدنام البته
و احتمالا داداش بی اعصابه هم اگه یه چیزی گفته از راهنمایی های شما دو نفر و خوندن حرفهای شما و بقیه با راهنمایی های مدیرمون بوده
دلیل خاصی داره رو ٩٩ درصد موندنمون ؟
و معماهه کلی ممنون که برامون گذاشتیش عالیو جدیده و فوق سخت کمی:دی ولی گیراست

آره دلیل داره

Divuneh ashegh دوشنبه 8 خرداد 1396 ساعت 05:22

بی صبرانه منتظرشیم و همه شرایط دوست باشیم با هم و دعوا نشه و شوهیها رو جدی نگیریم همه جوره از طرف من که قبول است
فقط مونده داداچ باهوشه هم رضایت بده
هروقت که نیاز به سانسور و ... هم بودحتما انحام گیرد باحال میشه سانسور شده حرفامونو بخونیم آره
با اینکه صد بشه قشنگتر میشه درصد شماره ولی ما تابع شما هستیم هرجور صلاح بدونی حتما همون

اصن جور نمیشه انگار فک کنم رفت آخر هفته

mahdi.hp دوشنبه 8 خرداد 1396 ساعت 01:57

دوستان گرامی شرمنده
دختر خانوم عزیز اگه حرفی زدم که ناراحت شدین شرمنده صرفا واسه شوخی با یکم روکم کنی بود میدونین که کلا این روکم کنی و روحیه برتری جویی در تمامی موجودات وجود داره یجورایی با بقا رابطه داره به هر حال من هم موجود زندهم (اون برادر باهوشه شوخی بود اتفاقا من خیلی خیلی خنگم بیش از چیزی که فکرشو بکنید )
از مدیر گرامی هم تشکر می کنیم نزد ضایعمون نکرد دمت گرم
درضمن درمورد شرلوک هلمز دقیقا موافقم باهات جالبه که انقدر نزدیک فکر می کنیم در این مورد
به هر حال اینکه کنار هم جمع شدیم و یه معمایی رو با هم حل کردیم باعث افتخار منه به شخصه

etc یکشنبه 7 خرداد 1396 ساعت 21:44

خلاصه :اصن شما دادچ بی اعصابه و باهوشه باهم

من اولش نخاستم این کامنتاتون رو تایید کنم ولی بعد گفتم خودم کامنتم تایید نمیشد یه طوری میشدم قبلنا
حالا تایید کردم به امیده این که بدونید دارید با هم شوخی میکنید و هیچ بحثی نیس
ولی...

هرچند من بدم میاد ازینکه بگم فقط کامنتای مرتبط بزارین و کلا دوس دارم راحت باشم با کاربرا اما اگه باعث بشه یکی ناراحت شه یا به یکی توهین شه شاید مجبور بشم همه رو سانسور کنم

یه خبر خوبم دارم فردا فک کنم وقت کنم که یه چیزی سرگرم کننده واستون بزارم حالا باید ببینم چی میشه

در ضمن همه باهم پرونده رو حل کردین نه اینکه فقط کاره شخص خاصی باشه پس باهم دوست باشید و اینکه انقد شرلوک شرلوک نکنید اون یه شخصیت خیالی بیشتر نیس فقط میشه تو بعضی جنبه ها ازش الگو گرفت و شماهایی که تو واقعیت یه کارایی مثه اون میکنید باید بخودتون ببالید و واقعا ارزش داره کاراتون (چقد جدی شدم
)
اون درصده هم هیچ وقت 100 نمیشه

mahdi.hp شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 22:16

""پس منشی طرف مقتول بوده اون 5 میلیون اضافه رو داده به منشی به خاطر راز نگهداری این قتکشی و کمک بهش تو پیدا کردن شیشه برو این حرفا و مرتب مردن صحنه جرم بعد از وقوع خود کشی برا اینکه قتل به نظر برسه "" اوووووووف چجوری فهمیدی؟!!!! خودت فهمیدی یا کسی کمکت کرد؟؟!؟!
""و من صاحب وبلاگ نیستم---نکته چهارم: بعد به من میگن صاحب وبلاگ""کسی به شما صاحب وبلاگ نگفت سعی نکن خودتو جای اون داداچ بی اعصابمون بزاری که اصلا موفق نیستی چون به دلایل مشخصی اون پسره
درضمن تو وقتی چیزی واسه گفتن نداری دو صفحه چرت و پرت مینویسی اگه جوابو میدونسیتی که دیگه ....
اگه تو جوابو میدونسیتی اینجور خلاصه نویسی غیر ممکنه


(اخلاق گند شرلوک هلمز)
یجور شبیه ساز اخلاق شرلوک هلمز بودتازه خیلی تند تر از این هم میتونست باشه اگه از کلماتی مثل احمق و کودن وکندذهن و.... اتفاده می کردم
اگه از حرف هایی که زدم خوشت نیومد که عادیه هیچ کس از اخلاق شرلوک هلمز خوشش نمیاد
اگه از حرف هایی که زدم خوشت اومد تبریک میگم تو دیونه شدی و البته طرفدار واقعی شرلوکی

نگاتیو فیلم شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 21:52

نفرمایین تو همین پرونده هایی که بهش میگین پیش پا افتاده ما این همه موندیدم هرکدوم که اکثریت موافق باشن و خودت مسلما همون
اصن چیه این منفی مثبتها ؟؟ شده تا حالا قصدتون منفی دادن نباشه ولی اشتباهی دستون بخوره رو منفیا ؟
برا من شده بعد با صد تا مثبت دادن بعدش هم نمیشه منفیرو درست کرد نمیره مجبوری همه رو عین هم کنی تا کسی ناراحت نشه مثلا به خودت هم منفی بدی به خاطر همین موضوع
آخر تیر درسته یکم دیرهست ولی اکیه اوریجینال یا پرونده ی جدید هر چی شما بزاری فوق اکیه
نظر بقیه دوستان هم پیشاپیش اکیه

پر پرواز شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 01:07

نکته اول: من هم در مورد ماکت واقعا مشتاقم چون جدیده و نقاشی با مدادرنگ هم خیلی زیباست مداد شمعی هم یادمه عطر خوبی داشت با اینکه یادمه کمرنگ میکشید
نقاشی در هر نوعش زیباست چه بی رنگ جه با رنگ بخصوص وقتی اونیکه استعدادشو داره روش کار کرده باشه
( حسودی هم موقوف )
نکته دوم: در مورد اسمم هم به خاطر یه دلیل شخصی زیاد برام فرقی نمیکنه و اینکه اینجوری راحت ترم ضمنا صفورا هم بودم واسه یک روز شایدم باعث شد آهنگهای توپی بشنوم باهاش غم بدی هم چشیدم باهاش
نکته سوم: بله ما با یه اخمو نیشگون معمولا تا مرز سکته میریم از طرف اونیکه برامون مهمه ولی در بد ترین شرایط هم لایق پرستشه شرلوک هولمز من
( چرا هم نداره )
نکته چهارم: بعد به من میگن صاحب وبلاگ یه لحظه خودش شدی واقعا همینم باعث شد این سه روز اوقات تلخم خیلی تلخ تر شه منفی باز شدم اینجا اصن در این حد
خب دیگه بسه دعوا آشتی به پرونده هم برسیم
حالا ادمین گفت دلم نمیخواد زود تموم شه ما هم حرف گوش کن ولی هنوز در اول وصف 99 درصد مانده ایم
پس منشی طرف مقتول بوده اون 5 میلیون اضافه رو داده به منشی به خاطر راز نگهداری این قتکشی و کمک بهش تو پیدا کردن شیشه برو این حرفا و مرتب مردن صحنه جرم بعد از وقوع خود کشی برا اینکه قتل به نظر برسه
آقایون داداشا خانوما پرونده رو حل کردم بزنین به افتحارم
الان میگویی نه هنوز یکمیش مونده

100%

ولی فک کنم پرونده بعدی آخرای تیر آماده بشه
البته اگه بخاین میتونم معما (اورجینال) بزارم یا پرونده های پیش پا افتاده آماده کنم و بزارم(البته اگه یادتون باشه این پرونده هم ساده بود )

هرکی با هرکدوم راحت تره نظرشو کامنت کنه

بابت تعریفت هم مرسی

mahdi.hp چهارشنبه 3 خرداد 1396 ساعت 06:44

نکته اول :درمورد ماکت که نظری ندارم ولی نقاشی با مداد رنگی ترجیح میدم ( البته نه مدادشمعی )
نکته دوم: نیاز به نامگذاری های عجیب نیست صفورا خالی کفایت می کنه
نکته سوم : هنوز با اخلاق گند شرلوک هلمز برخورد نکردی تا اینجوری طرفداریشو بکنی
و نکته چهارم : ممنون از تعریف هایی که کردی نظر لطفته

یکی به من بگه قضیه چیه؟!

گمنام سه‌شنبه 2 خرداد 1396 ساعت 02:04

اگه ماکتو بیشتر دوس داری اوکیه ولی ایده نقاشی رو من خیلی بیشتر میپسندیدم ( و دوباره هرکی مشکل داره بشینه خودش بکشه ) و نمیدونم زحمت کدوم بیشتره ولی هرکدوم که وقتت رو کمتر بگیره مسلما ما هم بیشتر طرفدارشیم
من بعضی موقع ها موضوع رو به جای نام میذارم ولی خب سوپر فن شرلوک هولمز ثانی میباشم دیگه
داداش باهوشه عب نداره نمیگم چیزی رو اسکی رفتی یا اون منفیه هم اصلا جدی نبود و من صاحب وبلاگ نیستم اتفاقا به خاطر حدسهای نزدیکتون میگفتم این شمایی الانه که صاحاب وبلاگ تذکر بده که سرتون تو کارخودتون باشه دعوا نکنین
حدس خودکشی یا همون قتکشی واقعا فکر میکردم اشتباهه آخه کلا من تو پرونده های جنایی همیشه اولین حدسم به خودکشی میره چون راحتتر و ساده تره دیگه فکر کردن نمیخواد
و لی اینجور خودکشی یا همون قتکشی که باید به صورت قتل به نظر میرسید واقعا فکرشو نمیکردم و جایی هم ندیده بودم و از نکات مثبت بود پس احسنت فقط اون یه درصد مونده رو ممکنه از خود شاهد پرسید ؟
حالا هروقت که زمان مناسب برا شروع پرونده دوم بود

الان ملت کامنت میزارن میگن خودتی داری از خودت تعریف میکنی

ممنون از تعریفات... لطف داری

ماکت و نقاشی هم باید بینم چی میشه

miss H شنبه 30 اردیبهشت 1396 ساعت 14:05

پس میشه گفت منشی با مقتول همکاری میکرده نه قاتل

اهوم

Person جمعه 29 اردیبهشت 1396 ساعت 01:47

قشر بی سرو صدا و مظلومین پیرمردها و پیرزنها :((
باید فکرشو میکردم که فقط یه شیشه بره :(((
لعنت به من :(((

چون کامنت قبلی محتوای سیاسی داشت اینجا جواب میدم:

یه راهنمایی دیگه میکنم اگه یادتون باشه خونه قیمتش 45 تومن بود و از حساب مقتول 50 تومن برداشت شده

در ضمن هنوز نگفتی کی هستی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد