پرونده های جنایی

پرونده های جنایی

WHY CAN'T PEOPLE JUST THINK
پرونده های جنایی

پرونده های جنایی

WHY CAN'T PEOPLE JUST THINK

Number III - The Music Box


The Music Box

چک : اردیبهشت
1403
ویرایش اول: مرداد 1402

  لطفا برای جلوگیری از اسپویل  
  جواب رو تو یه کامنت و سوال ها رو تو یه کامنت دیگه بنویسید ^-^  

درصد پیشرفت معما:
80%
[|||||||||||||||||||||||||||||]


Story


 

{جعبه موسیقی}

Music Box


{موسیقی ارواح}

{روی درب جعبه موسیقی}

4


{سطح زیرین جعبه موسیقی}

http://uupload.ir/files/keau_3.png


 گنج ارواح رو میخاین؟ +_+


نظرات 24 + ارسال نظر
12 سه‌شنبه 10 مرداد 1402 ساعت 14:07

مرسی Miss Heli ولی زیر رو چه جوری پر کردید :؟ من چند نوع زیگزاگ به نظرم رسید که همه به AEOIN می خورن ولی هیچ کدوم معنی خاصی ندارن انگار :( باز می ذارم اینجا کسی ایده داشت بگه ...
https://s8.uupload.ir/files/1_qjyz.png
https://s8.uupload.ir/files/2_gjma.png
https://s8.uupload.ir/files/3_xnxp.png
https://s8.uupload.ir/files/4_c9c.png

مثه اینکه فاز اول این معما تموم شد بالاخره
فاز دوم به زودی آپلود میشه

Sheepo دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 15:02 https://www.google.com/search?q=sheepo

یک تیکه از پازل شاید:
A=Alaska
N=New Zealand
دیوار آبی پس میشه سمت راست استرالیا، جزیره New Caledonia

Miss Heli دوشنبه 14 آذر 1401 ساعت 15:50

سطح رویی رو که 12 گذاشته اینجا سطح زیری هم خودم حل کردم موسیقی هم میگن به دیوار آبی اشاره میکنه الان سوالی که پیش میاد اینه
من سطح زیری و رویی رو روی هم انداختم و خب اگه حروفی که خط روشون افتاده رو بخوایم حساب کنیم خیلی حرف میشه و بی معنیه
بعد دیدم انگار این خطوط دور یسری خونه ها خط کشیدن و انگار اونارو نشون میدن که میشد حروف AYSLVIYB
1- الان تا اینجا درست رفتم؟
2- اون ماز که روی جعبس یسری خطوطش کمرنگتر و یسری پررنگ ترن باید به این موضوع توجه شه یا فقط برای در آوردن چش ماست؟

1. هم آره هم نه، یه جایی یه اشتباهی کردی فک کنم
2. نه مهم نیس

یه بنده خدایی دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 15:01

آقا سطح زیرین جعبه یه حروفی داره که به سطح بالایی که شبیه مازه ربط داره

سطح بالایی شبیه یک جور کمک برای حل سطح پایینی هستش و ما باید به bluewall برسیم، من دنبال ربط سطح پایینی به bluewall هستم

9 جمعه 9 مهر 1400 ساعت 20:37

دات نیم، دش یک و نیم، بین حروف نیم ثانیه، جواب مورس ".BLUEWALL"، مسیری که 12 گفته به همین دیوار آبی میره، میمونه ربطش به حروف انگلیسی، ایالات آمریکا شاید.

P.M سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 14:04

1. فکر کنم روش حل سطح زیر جعبه رو فهمیدم.
اون عبارتی که روی جعبه نوشته خیلی بی معنیه . به فارسی میشه (قطب نمای تبدیل) . این یه اسم نیست اگه سطح زیرین رو به صورت عرضی فرض کنیم (مثل پیام های مخفی که باید بپیچونی تا یه جمله بشه) تعداد جملات به کار رفته تو این عبارت همون تعدادیه که لازمه تا نوشته کامل بشه ولی ترتیبشو نمیدونم فکر کنم فینگلیش باشه .

2. آهنگ جعبه ممکنه کد مورس باشه ولی من هرچی گوش کردم نتونستم بفهمم چون فاصله ها حتی با دور کند هم معلوم نیست مگه اینکه عدد باشه. بیشتر ممکنه یه جور نت نوشته باشه که در این صورت باید نت خوانی بلد باشی که راوی گفت لازم نیست.

3. سطح روی درب هم قبلن حل کردم ولی چیزی معلوم نیست شاید یه نقشه باشه ول در صورتی که طبق سطح زیری بریم یعنی از A تا N ولی فقط مکان شروع مشخصه و ممکنه اشتباه باشه.


1. هممم ، نه
2.
3.

موقعی که بفهمی راه حل رو به خودت میگی چرا زودتر نفهمیدم، زیاد پیچیده نکنش، از تمام معما استفاده کن، راهنمایی ها همونجان

Shayan Sobhani سه‌شنبه 14 بهمن 1399 ساعت 20:28

کد مورسه اسکلا
واقعاً نفهمیدین؟

به همدیگه احترام بزاریم

12 دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت 11:18

https://uupload.ir/files/oizx_keau_3s.png
تا اینجا تونستم، حالا باشه اینجا شاید بدرد بقیه خورد.
بنظر میاد باید یجوری جدولو پر کنیم که مسیر یه جمله رو مشخص کنه، شاید با کمک نت های موسیقی ¯\_(ツ)_/¯

حسین چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 10:56

نیو آمستردام
احتمالا این شهره نبوده که نوشتی

کامنت قبلیت رو نمیتونم تایید کنم
همینطوری ادامه بدی به یه جایی میرسی

حسین چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 10:45

هلندی سرگردان یا هلندی پرنده (به انگلیسی: Flying Dutchman) افسانه‌ای است غربی مربوط به یک کشتی ارواح که دچار طلسمی شیطانی است که باعث می‌شود که این کشتی برای همیشه در دریاها سرگردان باشد و هیچ‌گاه لنگر نیندازد. در این داستان عبارت «هلندی سرگردان» هم نام کشتی است و هم نام ناخدای آن. در فیلم دزدان دریایی کارائیب قصه صندوقچه مرد مرده به این کشتی اشاره می‌شوند.

پیشینه
پیشینه این افسانه به داستان‌های عامیانه دریانوردان در قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. قدیمی‌ترین نسخه نوشتاری این داستان مربوط به اواخر قرن هجدهم است.

برخی منابع ناخدا برنارد فوکه، از ناخداهای هلندی سده هفده را الگوی این داستان خرافی دریانوردان دانسته‌اند. برنارد فوکه به خاطر سرعت زیاد در سفرهای دریایی‌اش از هلند به جاوه معروف شده‌بود و دریانوردان شایعه کرده‌بودند که او «با شیطان همدست شده‌است.»

نخستین شکل چاپ‌شده این داستان در مه ۱۸۲۱ در مجله بلک‌وود ادینبرو منتشر شد که در آن محل داستان در دماغه امید نیک قرار داشت. در این داستان ناخدای هلندی سرگردان سفارش‌هایی مربوط به افرادی که مدت‌ها است مرده‌اند را به کشتی‌های دیگر پیشنهاد می‌کند و هر کشتی که ملوانانش این سفارش‌ها را بپذیرند به بدبختی دچار خواهد شد.

ببین 3 ساعته دارم میگردم فقط همین رو پیدا کردم .
توروخدا بگو نزدیک شدم

تو تاریخ دنبال جواب نباش ، اینم راهنمایی

حسین چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 10:37

ضمنا اگه اطلاعات موسیقیایی برای حل معما لازم نیست پس چی لازمه ؟؟
چرا موزیک گزاشتی؟؟
یکم در مورد مسئله بیشتر توضیح بده ؟؟ بیشتر راهنمایی کن ؟؟
به سوالات بالا جواب بده .

حقیقتا تو از من راه حل رو میخای

حسین چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 10:35

آقا من رفتم کل قرن هفدهم رو چک کردم همچین چیزی نبود

حسین چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 20:13

ببین فکر کنم سطح بالایی جعبه یه جور ماز باشه درست گفتم ؟

حسین سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1399 ساعت 16:04

آقا اصلا خودت هم وشتی شایعه شد دزدان دریایی جعبه موسیقی ارواح رو پیدا کردن . همه ی سوال الکیه و یه شایعست


ولی داری نزدیک میشی

حسین دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 21:16

فکر کنم زیر جعبه نوشته alone

همه حروف بزرگه

حسین دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 12:57

همش داری میخندی یه جوابی بده
من فکر میکنم باید سطح رو و زیر رو روی هم بزاریم ببینیم چی میشه

سلام
ببین من چیزی نمیتونم بگم چون هرچی بگم راهنمایی محسوب میشه
تمام اطلاعات لازم واسه حلش رو دراختیارتون گذاشتم ،
سوالی داری بپرس اگه بتونم جواب میدم اگه چیزی هم نتونم بگم یه استیکر میفرستم که بفهمین خوندم کامنت رو

حسین یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 14:38

رو جعبه نوشته قطب نما برای تبدیل یعنی باید مثه یه قطب نما ازش استفاده کنیم

P.M پنج‌شنبه 28 فروردین 1399 ساعت 18:01

این صدا موسیقی رو تازه گوش کردم فکر کنم یک جور چیزی توش هست مثلا حروف موس و فقط با دو ضربه متفاوت زده میشه یا شاید من این طور میشنوم.

PM پنج‌شنبه 10 بهمن 1398 ساعت 20:20

این حرفی رو که باید زیر جعبه پیدا کنیم انگلیسیه؟ چون من زیاد انگلیسی بلد نیستم
حالا این جعبه موسیقی چه آهنگی پخش میکنه
نمیشه لوازم این جعبه موسیقی رو دستکار کرد تا نیومبر بزنیم و گنج رو پیدا کنیم
مطمعنی این پازل رو درب جعبه کمکی می کنه چون هیج چیز بخصوصی نشون نمی ده

نیازی نیس
آهنگش هست واسه دانلود گذاشتم
تمام چیزایی که احتیاج داری بهت داده شده

یادت باشه که قرار نیس ساده باشه و تو نگاه اول بتونی حلش کنی، ارزش معما به سختی و منطقی بودنشه ، این باعث میشه که حلش سرگرم کننده بشه (البته بستگی به ظرفیت هرنفر هم داره)

PM پنج‌شنبه 10 بهمن 1398 ساعت 17:05

من بعد از اینکه سطح روی جعبه رو حل کردم تک تک سلول های چشممو تو آیینه دیدم.
پازل درب جعبه رو کامل کردم و از نقطه A به N رفتم ولی خب خیلی بی معنی بود چیزی ازش در نیومد که بشه جعبه موزیک رو به قطب نما تبدیل کرد.

خوبه، خوب پیش رفتی،
میتونی راه حل رو پیدا کنی، فقط باید یکم بیشتر فک کنی

(واسه معما اگ سوالی چیزی داشتی چون نمیخام واسه بقیه اسپویل شه دوتا کامنت بزار که تو دومی جوابت رو بدم)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد